Pengalaman saya

   hi , mungkin cerita yang kalian akn baca mungkin ada yg ngk percaya . tapi ini mmg terjadi dgn saya . sebetulnya saya ini org malaysia . dari sabah :) jd kalau ada perkataan yang kalian ngk ngerti harap maklum aja  :angel: cerita ini mungkin agk panjng . tp saya mau share sama kalian semua . dulu masa saya primary school , saya berskolah di satu skolah yang mungkin sepenuhnya agama islam(muslim) . tp bukan sepenuhnya , mksud saya mereka lebihkan ajaran islam .. jadi selama saya berskolah disana itu , saya suda bnyak mngetahui ajaran islam . 

  selepas 6 tahun di sklah itu , saya menyesal krna pernah bersklah disana . mereka semua selalu membandingkan agama mereka dengan agama Kristen . saya juga pernah disuru belajar arab menggunakan *[i]saya lupa namanya tp buku itu diguna sebelum baca al-quran[/i]*. saya pernah masuk surau . krna disuru belajar arab . saya duluny pernah pikir2 mau tukar sklah . tapi yah tinggl beberapa tahun aja lagi mau naik ke secondary school . jd terpaksa sklah di sana sampai 6 tahun . selapas itu , ibu saya tanya mau skolah dimana saya langsung jawab mau skolah yang melebihkan ajaran Kristen . 

  akhirnya saya dapat kemasukan ke skolah itu . saya gembira skali . saya benar2 mau belajar mengenai Kristen . di sklah itu . tapi saya tidak bemaksud yang ibubapa saya tidak mengajar soal agama Kristen kpda saya . saya mau dipandang sebagai Kristen diskolah itu tapi ternyata harapan saya tidak menjadi . saya tetap  mendengar teman2 saya menbandingkan agama islam dengan Kristen . pernah satu hari itu , saya di skolah kan pakai baju kurung , saya lipat lengan baju saya*[i]sudah biasa . panas[/i]* terus tiba2 ada guru dtg ketempat saya lalu bilang "[i]kamu ini org apa ? kan suda dibagitau tidak boleh membuka aurat . haram[/i]" lalu saya baals "[i]bukan , saya non-muslim[/i]" . saya juga sempat hairan sma guru itu , knpa dia menyangka yang saya ini islam . mungkin nama saya . krna nama saya seperti islam . mungkin gara2 itu .. 

  tapi ngk pa2 . saya suda biasa dengan semua itu . skrang saya suda punya teman dan semuanya Kristen . mereka dulunya pernah hairan juga sama saya . krna minggu pertama saya di skolah itu saya punya ramai teman yang agamanya islam dan nama saya juga seperti nama islam . saya ngk tau knpa ibubapa saya memberi nama itu knpa saya . di skolah saya juga ada kelas bible knowledge . ujian pertama saya gagal . tapi saya harap ujian lain kalinya saya boleh lulus :) 

[i] tengs yah sudah mau baca cerita saya dari atas sampai habis . saya cuma mau share untuk kalian aja . bukan untuk membuat pergaduhan :) atau apa2 .. sorry kalau ada yang rasa marah selepas baca ini semua [/i]

percaya … tenang … tidak ada yang marah … di sini semua baik … hati3 …
ceritakan semua … tidak apa apa … bagi bagi pengalaman …
iya di mana mana … semua sama seperti itu …

perkataan + perbuatan = bukti kebenaran …
perkataan baik harus dibuktikan dengan perbuatan baik …
perkataan baik benar + perbuatan baik benar = membuktikan kebenaran …

TUHAN YESUS berkati lindungi selamatkan Emmy98 + Keluarga … amin ! …

Anda merupakan salah seorang yang memang sudah mendapat karunia dari Tuhan sehingga selalu akan kembali kepada Tuhan yang kita kenal didalam Yesus Kristus.

Tetaplah membaca Alkitab dan mendalami pemahamannya di gereja atau ditempat tempat pemahaman Alkitab.

Pertumbuhan iman anda hanya melalui Firman Tuhan saja yang sudah tertuiis didalam Alkitab.

Shalom Tuhan memberkati.

Amin bro…